Investments

Resultaat
Experimenten voor de businessteams om te implementeren.

Probleemstelling
De beleggingsproducten van ING waren niet zo winstgevend als ze zouden kunnen zijn, dus werd de vraag gesteld hoe we meer klanten konden aantrekken voor het Easy Invest-product.

Context
Om de stam te adviseren over hoe het product winstgevender kon worden gemaakt, werd eerst het scoping canvas gebruikt om een ​​beter inzicht te krijgen in het project. Vervolgens gebruikte ik het assumptiematrixcanvas om de assumpties over twee verschillende doelgroepen te achterhalen. De assumpties gaven een duidelijk beeld van waar we ons op moesten richten in onze validatie-interviews. Op basis van de assumpties werden hypothesen en experimenten ontwikkeld, gericht op het genereren van meer omzet met het beleggingsproduct.

Aanpak
- Assumptiematrix

- Interviews met klanten

- Probleemstelling

- Hypothese opstellen

- Experiment opstellen

Outcome

Experiments for the business teams to implement. 

Problem statement

The investments products from ING weren't as profitable as they could be, so the was question was raised to come up with ways to attract more customers to the Easy Invest product.

Context

To advise the tribe on how to make the product more profitable, firstly the scoping canvas was used to get a better understanding on the project. From there I used the assumption matrix canvas to discover the assumptions about 2 different target groups. The assumptions gave a clear understanding on what needed to be focussed on in our validation interviews. From the assumptions hypotheses and experiments were created focussed on creating more revenue with the investments product.

Approach

- Assumption matrix

- Interviews customers

- Problem statement creation 

- Hypothese creation

- Experiment creation