RVO
Mesttransport
Het transport gebeurde voorheen op papier, maar met de nieuwe regelgeving moest het proces digitaal worden. De overgang naar digitaal is een ontwikkelintensieve oefening, waarbij de eindgebruiker vaak wordt vergeten. Om ervoor te zorgen dat het perspectief van de eindgebruiker in het proces werd meegenomen, werd een service design-aanpak gehanteerd.
Activiteiten:
- Interviews met stakeholders
- Doelgroepbepaling
- Een processtroom creëren
- Een serviceblauwdruk maken
- Validatie met eindgebruikers
- Co-creatiesessie met stakeholders (inclusief probleemstellingen)
Resultaat:
De oplossingen die uit de co-creatiesessie voortkwamen, werden opgenomen in de backlog van het verantwoordelijke ontwikkelteam.

Process flow creation

Service blueprint

Co-creation
Manure transportation
The transportation was done previously in paper, but with new regislations the process needed to become digital. The transition to digital is a development heavy exercise, in which the end user often is forgotten. To ensure end user perspective was taken into to process, a service design approach was taken.
Activities:
- Stakeholder interviews
- Target grouping
- Creating a process flow
- Making a Service Blueprint
- Validating with end users
- Co creation session with stakeholders (including problem statements)
Outcome:
The solutions that were created from the co-creation session were taken into the backlog of the responsible development team.